کتاب صوتی هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید

جوزف انگوین
  • مترجم: اعظم جمالی
  • گوینده: اعظم حبیبی, حجت یوسفی
  • مدت زمان: 213 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید»

دست از فکر کردن بردارید تا مشکلاتتان به پایان برسند.

 

چند لحظه به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ابزارها و وسایلی که تا الان اختراع شده فکر کنید؛ مثلا چرخ، موتور بخار، اتومبیل، هواپیما، لامپ، تلفن، اینترنت، بیت‌کوین، تلفن. مخترعان چگونه این‌ها را به وجود آوردند؟ علاوه بر نبوغ و هوش مخترع، یکی از دلایلی که باعث اختراع ابزارهای جدید می‌شود، نبودن یک چیز و احساس نیاز برای آن است. مثلا اگر وسیله‌ای از قبل وجود داشت که انسان‌ها به وسیله‌ی آن می‌توانستند پرواز کنند، هیچ‌وقت هواپیما اختراع نمی‌شد. ذهن انسان‌ها هم دقیقا از همین رویه پیروی می‌کند. اگر به دنبال این هستید که فکرهای بکری داشته باشید و سریع‌تر به اهدافتان برسید، باید بخشی از ذهنتان را برای این ایده‌ها خالی بگذارید. در این مقاله می‌خواهیم کتابی را معرفی کنیم که به شما کمک می‌کند بر اضطراب، شک و تردید خود غلبه کنید و با انگیزه و اراده به مسیرتان ادامه دهید. «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» نوشته‌ی «جوزف انگوین» کتابی است که در این مطلب درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» چیست؟

فرض کنید که کارهایتان را انجام داده‌اید و تصمیم می‌گیرید یکی دو ساعت استراحت کنید. گوشه‌ای نشسته اید و بعد از چند دقیقه فکر و خیال به ذهن شما حمله‌ور می‌شوند. بیشتر اوقات هم این فکرها منفی و نگران کننده هستند.

برای شما هم پیش آمده است؟

وقتی به این فکرها دامن می‌زنید، بعد از چند لحظه به خودتان می‌آیید و می‌بینید تمام وجودتان پر از استرس، نگرانی، ناامیدی و دستپاچگی شده است. همین موضوع باعث می‌شود که شما مثل یک فرد بی دفاع و روبروی لشگر فکرهای منفی و ناامیدی قرار بگیرید.

اگر تابه‌حال این حس و حال را تجربه کرده‌اید، باید به شما بگوییم که اصلا تنها نیستید. کتاب‌های زیادی درباره‌ی کنترل ذهن نوشته شده است، یکی از بهترین‌ها در این حوزه کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» است.

کنترل داشتن روی افکار، کم کردن سطح استرس و اضطراب، ایمان به ناشناخته‌‌ها و راه و روش‌های آرامش و رسیدن به اهداف از موضوعات مهم و کلیدی‌ای هستند که «جوزف انگوین» در کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید»، درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کند.

جوزف انگوین می‌گوید مخاطبان این کتاب بعد از مطالعه‌ی آن دیگر آن انسان قبلی نخواهند بود، جواب همه‌ی سوالات زندگی‌شان را پیدا می‌کنند و طرز نگاهشان به زندگی به طور کامل عوض خواهد شد.

از نظر انگوین هیچ چیز ثابتی در زندگی انسان‌ها وجود ندارد، به غیر از تغییر کردن. نویسنده‌ی کتاب می‌گوید با خواندن این کتاب دلیل اصلی همه رنج‌های روانی و عاطفی‌تان را پیدا می‌کنید و یاد می‌گیرید چگونه با ذهنی آزاد و رها زندگی بی‌دردسری داشته باشید و اهدافتان برسید.

در ادامه‌ی مطلب قصد داریم درباره‌ی دو نکته‌ی خیلی مهمی که نویسنده در این کتاب درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهد، صحبت کنیم تا کمی بیشتر با فضای جذاب کتاب آشنا شوید.

 ---------------------------------------------------------------

دنیای ما از افکار ما تشکیل شده، نه از واقعیت‌های بیرونی.

یکی از مفاهیمی که نویسنده در این کتاب به آن اشاره می‌کند این است که افکار ما دنیایمان را می‌سازند. هر انسانی با درک شخصی و منحصر به فرد خودش زندگی می‌کند. علاوه بر این، نویسنده می‌گوید احساسات ما هم به خاطر اتفاقات بیرونی نیست، آن‌ها هم به خاطر طرز فکر ما است.

با یک مثال بیشتر این موضوع را توضیح می‌دهیم. فرض کنید دو نفر در یک کافی شاپ نشسته‌اند. یکی از آن‌ها در فکر بحث و جدل‌هایی است که امروز با همکارش داشته و کل ذهنش درگیر است، ولی نفر دوم به فکر این است قرار امروز عصرش است که می‌خواهد بعد از چند سال دوست قدیمی‌اش را ببیند.

هر دو نفر در یک کافه نشسته‌اند، دمای هوا، بوها، فضا و رنگ‌ها برای هر دویشان یکسان است ولی نفر اول لبریز از نگرانی و خشم، نفر دوم لبریز از حس خوب و شوق.

بنابراین این افکار ما هستند که روی کل زندگی‌مان تاثیر می‌گذارند.

 ---------------------------------------------------------------

دردها اجتناب ناپذیر، ولی رنج کشیدن به اختیار خودمان است.

یکی دیگر از نکاتی که در کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» درباره‌ی آن صحبت می‌شود اختیاری بودن رنج کشیدن است. شاید در نگاه اول خیلی عجیب و یا حتی کلیشه‌ای به نظر برسد، ولی نویسنده‌ی این کتاب می‌گوید کسی نمی‌تواند جلوی دردها را بگیرد، ولی رنج کشیدن به خاطر آن‌ها کاملا اختیاری است.

نویسنده می‌گوید هر روز بدبیاری‌ها و اتفاق‌های ناراحت کننده‌ی زیادی برای انسان‌ها پیش می‌آید. هیچکس نمی‌تواند تصمیم بگیرد یا انتخاب کند که دردهای زندگی به سراغش نیاید، اما رنج بردن به خاطر این اتفاقات، انتخاب خود ماست. واکنشی که ما به اتفاقات و شرایط دور و اطرافمان نشان می‌دهیم به انتخاب ما بستگی دارد.

این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم رنج ببریم یا نبریم. ولی اگر به همین سادگی بود همه تصمیم می‌گرفتند که دیگر رنج نبرند، ولی «جوزف انگوین» می‌گوید این موضوع هم به طرز تفکر انسان‌ها برمی‌گردد.

او در این کتاب تجربیات خودش در رابطه با رنج کشیدن را توضیح می‌دهد و با ارائه‌ی توضیحاتی منطقی و قانع کننده یاد می‌دهد که چطور باید ذهن خودمان را از رنج، ناآرامی، غصه و اضطراب رها کنیم و به سمت اهدافمان پیش برویم.

 ---------------------------------------------------------------

با خواندن کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

  • علت اصلی همه رنج‌های روانی و عاطفی ما چیست و چگونه باید به آن‌ها پایان بدهیم.
  • چگونه تحت تاثیر افکار و احساسات منفی قرار نگیریم؟
  • چگونه بدون توجه به شرایط سخت و ناآرام بیرونی، می‌توان عشق، آرامش و شادی بی قید و شرط را در زمان حال تجربه کرد؟
  • چگونه اضطراب، شک، خود تخریبی و هر گونه عادت خود ویرانگر را کنار بگذاریم؟
  • چطور از درک شهودی خود پیروی کنیم؟
  • چگونه بدون فکر نکردن می‌توانیم موفق شویم و به اهداف و آرزوهایمان برسیم؟

 ---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان درباره‌ی این کتاب

  • کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» فوق‌العاده هست. در این کتاب ما تجربه می‌کنیم که فکر کردن چطور موجب درد و رنج‌مان می‌شود؛ این کتاب واقعا یک تجربه‌ی دلپذیر است که باعث می‌شود با عینکی کاملا متفاوت به زندگی نگاه کنیم. اگر کتاب را از مقدمه بخوانید و به کار‌های ساده‌ و در عین حال کاربردی‌ای که گفته عمل کنید و صفحه به صفحه پیش بروید، متوجه روان و ساده بودن مطلب می‌شوید و نه تنها مطلب را کامل متوجه می‌شوید، بلکه درکش می‌کنید و در آخر کتاب نگرش جدیدی خواهید داشت.

 

  • این کتاب را مثل معجزه‌ای در زندگی خودتان بدانید. کتابی که با بیانی ساده و قابل فهم زندگی در حال را به شما نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید نگاه تازه‌ای به دور و اطرافتان داشته باشید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» باعث می‌شود کمتر زندگی را به کام خودتان تلخ کنید و به بعد خلاقیت روح وارد بشوید.

 

  • این کتابی واقعا به من کمک کرد تا ذهنیتی آرام و زندگی‌ای همراه با آرامش داشته باشم. مطالعه‌ی این کتاب را به کسانی که دچار شلوغی افکار و ذهن شده‌اند توصیه می‌کنم. با تکیه به راهنمایی‌های کتاب و عملی کردن آن‌ها زندگی جدیدی خواهید داشت که با شرایط قبلی شما زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «هر چیزی که به فکرتان رسید را باور نکنید» را بخوانند؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی کسانی که دنبال کنترل روی ذهن و افکارشان هستند، پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که کمی قبل‌تر گفتیم «جوزف انگوین» نویسنده‌ی کتاب، می‌گوید خوانندگان این کتاب می‌توانند جواب همه‌ی سوالات زندگی‌شان را پیدا کنند.

مهم نیست چند سالتان است، کجا زندگی می‌کنید، چه تحصیلاتی دارید، چه اتفاقی برای شما افتاده است، چه کارهایی انجام داده اید و ...

شما می‌توانید آرامش کامل، عشق بی قید و شرط، رضایت کامل، آرامش محض و شادی فراوانی را در زندگی خود پیدا کنید.

این کتاب برای این نوشته شده تا به شما کمک کند فراتر از تفکر خود بروید و حقیقت اتفاقات را در اعماق روح خود کشف کنید.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.