آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «نیمه‌ تاریک وجود»

راهنمای کاربردی برای بازیابی قدرت، خلاقیت، هوش و رویاهایتان

 

همه‌ی انسان‌ها به دنبال شادی و آرامش هستند. با قطعیت می‌توانیم بگوییم که تعداد بسیار بسیار کمی از افراد وجود دارند که از شادی، آرامش و موفقیت فراری باشند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چطور باید به این آرامش برسیم. یکی از اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین راه‌های آن خودشناسی است. هیچ انسانی هم در این دنیا وجود ندارد که بگوید هیج ویژگی و اخلاق بدی ندارد. همه‌ی ما انسان‌ها هم رفتارهای خوب داریم و هم رفتارهای بد. ما باید به خوبی خودمان را بشناسیم تا بتوانیم نقاط مثبت و منفی‌مان را پیدا کنیم و به سمت توسعه‌ی فردی و موفقیت قدم برداریم، چون ندیدن و انکار کردن ویژگی‌های منفی اخلاقی نه تنها باعث پیشرفت نمی‌شود، بلکه مشکلات را بسیار بزرگ‌تر می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، قصد داریم در این مقاله کتابی بسیار خواندنی و تاثیرگذار را به شما معرفی کنیم که در این مسیر کمک ویژه‌ای به شما خواهد کرد. «نیمه‌ تاریک وجود» نوشته‌ی «دبی فورد» کتابی است که درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

 ---------------------------------------------------------------

موضوع اصلی کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» چیست؟

کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» نوشته‌ی «دبی فورد» یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی خودشناسی، توسعه‌ی فردی و روانشناسی است که تا کنون به بیش از ۱۵ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و میلیون‌ها نفر مطالعه کرده‌اند.

این کتاب ما را با قدرت‌ها و توانایی‌های درونی‌مان آشنا می‌کند و باعث می‌شود بتوانیم برای رسیدن به آرامش و اهداف دیگرمان، از آن‌ها استفاده کنیم.

یکی از نکات بسیار مهمی که نویسنده‌ی کتاب بر آن تاکید دارد این است که ما باید رفتارهای بد و یا اشتباهاتمان را با روی باز بپذیریم، به خاطر اینکه گام اول برای تغییر هر رفتار اشتباهی، قبول کردن است.

فورد در این کتاب به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور به یک نسخه‌ای خیلی بهتر از خودشان تبدیل شوند تا بتوانند توانایی‌ها و استعدادهایشان را شکوفا کنند.

یکی از اصلی ترین تفاوت‌هایی که کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» با سایر کتاب‌های روانشناسی و خودیاری دارد، این است که این کتاب فقط به مسائل تئوری اکتفا نکرده و به جای اینکه فقط مطالب تکراری را تکرار کند، راهکار‌هایی برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌های خوانندگان ارائه کرده که با اجرای دقیق و کامل آن‌ها متوجه خواهند شد که چقدر طرز فکرشان تغییر کرده و چقدر اطرافیانشان را دوست داشته اند.

«دبی فورد» از طریق ترفندها و تمرین‌های کتابش، نه تنها به ما نشان می‌دهد که چگونه احساسات پنهان خودمان را بشناسیم، بلکه به ما یاد می‌دهد که چطور به بهترین نحو با آن‌ها برخورد کنیم.

 ---------------------------------------------------------------

چند جمله‌ی خواندنی از کتاب «نیمه‌ تاریک وجود»

برای اینکه کمی بیشتر با فضای کتاب آشنا شوید، قصد داریم چند جمله‌ی خواندنی از کتاب را بخوانیم:

  • ما از خودمان می‌ترسیم، از تمامی افکار و احساساتی که سرکوب کرده ایم، می‌ترسیم! برخی از ما چنان با این افکار و احساسات ناآشنا هستیم که فقط زمانی متوجه آن‌ها می‌شویم که آن‌ها را به دیگران نسبت دهیم.
  • گمان می‌کنیم از پدر و مادرمان عصبانی هستیم که در آغاز زندگی ما را سرکوب کرده اند، ولی ما در واقع از خودمان خشمگین هستیم که به این روند ادامه دادیم. ما تصور می‌کنیم قفسی که سال‌ها پیش در آن حبس بودیم هنوز وجود دارد و با دیوارهای فرضی آن در کشمکش هستیم؛ قفس شک و تردید‌ها، ترس‌ها و محدودیت‌هایی که خودمان بر خود اعمال می‌کنیم.
  • ما اعتقاد داریم اگر به اعماق وجودمان نگاه دقیقی بیاندازیم، با موجودی وحشتناک روبرو خواهیم شد و در نتیجه از ترس آنکه مبادا شخص غیرقابل تحملی را در وجودمان پیدا کنیم، از بررسی دقیق خود طفره می‌رویم.
  • هرگاه احساس یا میلی را سرکوب می‌کنیم، قطب مخالف آن را هم سرکوب می‌کنیم. با سرکوب کردن زشتی‌های خود، از زیبایی‌هایمان کم می‌کنیم، با انکار کردن ترس خود از شجاعتمان می‌کاهیم و با نفی حرص و طمع خود، بخشندگی‌مان را کاهش می‌دهیم.

 ---------------------------------------------------------------

نظرات برخی از خوانندگان درباره‌ی این کتاب

برای اینکه راحت‌تر درباره‌ی مطالعه‌ی کتاب تصمیم بگیرید، نظرات چند نفر از خوانندگان آن را با هم می‌خوانیم.

  • کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» به ما کمک می‌کند که با خودمان به صلح برسیم. با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که چطور تمام موجودیت خودمان را، چه خوب باشد و چه بد، در آغوش بگیریم. اگر به دنبال پیدا کردن توانایی‌ها، قدرت و استعداد درونی‌تان هستید، حتما این کتاب نوشته‌ی «دبی فورد» را مطالعه کنید.
  • «نیمه‌ تاریک وجود» کتاب خیلی خوب و تاثیرگذاری است. اگر کسی بتواند تمرین‌های این کتاب را به درستی انجام دهد، متوجه فایده و اهمیت آن خواهد شد. مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کسانی که به دنبال خودشناسی هستند توصیه می‌کنم، چون هیچ انسانی وجود ندارد که ادعا کند نقاط تاریک و منفی در وجود او نیست.
  • من کتاب‌های روانشناسی و خودیاری زیادی خوانده‌ام. بیشتر این کتاب‌ها می‌گویند که باید آدم فوق‌العاده و بی‌عیب و نقصی باشیم، ولی کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» اصلا این‌طور نیست. این اولین کتابی است که به من شجاعت این را داد که با ضعف‌ها و نقص‌هایم روبرو شوم. این کتاب تمرینات خیلی خوب و کاربردی‌ای دارد که می‌تواند طرز فکر شما را دگرگون کند. به شما توصیه می‌کنم که در اولین فرصت مطالعه‌ی این کتاب را شروع کنید.
  • این کتاب نگاه من را به زندگی زیر و رو کرد. همیشه فکر می‌کردم زندگی ناموفق و پوچی داشته‌ام، ولی با خواندن کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» متوجه شدم که طرز فکر من به این خاطر است که خودم معتقد به این موضوع نیستم که لیاقت موفقیت را دارم. این باورهای منفی روی زندگی من سایه انداخته و باعث شده بود که برای هیچ چیزی تلاش نکنم، اما تمرینات این کتاب تا حد بسیار زیادی به من کمک کرد تا این طرز فکر را کم کم کنار بگذارم و با دیدی دیگر به زندگی ام نگاه کنم.

 ---------------------------------------------------------------

چه کسانی باید کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» را بخوانند؟

همانطور که کمی قبل‌تر هم اشاره کردیم، این کتاب یک نوع راهنمای عملی برای خودشناسی و رسیدن به آرامش است، بنابراین مطالعه‌ی کتاب را به همه‌ی کسانی که به دنبال این هستند که در زندگی‌شان به آرامش دست پیدا کنند، توصیه می‌کنیم.

برای این تاثیر شگفت انگیز کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» را در زندگی‌تان حس کنید، حتما تمرین‌های کتاب را با دقت انجام دهید. بعد از اینکه این کتاب را خواندید، متوجه می‌شوید که چقدر طرز فکر و دیدتان به زندگی تغییر کرده است.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.