کتاب صوتی دقیقا چطور بفروشید

فیل ام جونز
  • مترجم: مجتبی ذکایی
  • گوینده: علیرضا سخنور
  • مدت زمان: 4 ساعت و 2 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 2 کاربر)

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «دقیقا چطور بفروشید»

  • تا کنون فکر کردید تجربه­ ی یک فروش موفق به چه عواملی وابسته است؟
  • آیا با تقویت عوامل درونی می­ توان بر شرایط بازار غلبه کرد؟
  • به نظر شما بیشتر این عوامل درونی هستند یا به شرایط بیرونی بستگی دارند؟

در دنیای امروزی، موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از شغل­ ها در گروی فروش و بازاریابی حرفه­ ای است. همه­ ی ما توسط انواع برندها، شرکت های خدماتی، سازمان ها و... احاطه شدیم و مسائل مربوط به آن ها به قسمتی از گفتمان روزانه­ ی ما تبدیل شده است. از آنجایی که بازار و شرایط فروش همیشه ثابت نیستند، برای استوار ماندن در تمام شرایط لازم است که فروشنده ­ها مهارت های خود را ارتقا داده و برای شرایط متزلزل نیز آماده باشند.

برخی از فروشنده ­ها شغل خود را همواره متکی بر عوامل بیرونی می­ دانند و هر تغییری در بازار برای آن ها نوعی تهدید و خطر به حساب م ی­آید. برخی دیگر از فروشنده­ ها در روند یافتن مشتری و راضی کردن او برای فروش در خود ضعف احساس می ­کنند. دسته ­ی دیگری از فروشنده­ ها به صورت اتفاقی وارد حیطه­ ی فروشندگی شده­اند. آنها احساس می­ کنند برای این کار ساخته نشده و یا استعداد آن را ندارند. برخی دیگر از فروشنده­ ها نیز بارها راه ­های مختلفی را برای موفق­ تر شدن امتحان کرده ­اند اما همچنان خود را فروشنده­ ی موفقی نمی­ دانند.

  • آیا راه حلی برای این نگرانی­ها وجود دارد؟
  • آیا لازم است که یک فروشنده برای هر بار فروش، استرس­های گوناگونی را تجربه کند؟
  • تبدیل شدن به یک فروشنده ­ی موفق چگونه ممکن است؟

کتاب "دقیقا چطور بفروشید؟" از موفق­ ترین نوشته­ های فیل.ام جونز، یک دستورالعمل کامل موفقیت برای تمام فروشنده­ هاست. فیل.ام جونز سه گانه­ ی موفقیت خود را بین سال های 2017 تا 2018 روانه­ ی بازار کرد. این کتاب ها به ترتیب "دقیقا چه بگویید؟"، "دقیقا چطور بفروشید؟" و "دقیقا از کجا شروع کنید؟" نام دارند. جونز در این مجموعه کتابها، با استناد به جدیدترین یافته­ هایش در بازاریابی و فروش، راه موفقیت در فروش را به خوانندگان و شنوندگان کتاب نشان می­دهد.

این کتاب یک راهنما درباره ­ی عوامل موثر بر فرآیند تصمیم گیری است و به شما اجازه می ­دهد که از طریق توانمند سازی افراد سازمان، محصول یا خدماتتان به موفقیت بیشتری برسید. داشتن توانایی یا استعداد، به تنهایی برای تضمین موفقیت در فروش کافی نیست. در طول سال ها نمونه های بیشماری از فروشنده ­های بسیار توانمند، به یک دلیل ساده شکست خوردند: آن ها نمی­ دانستند چطور بفروشند.

به عنوان مثال در قسمتی از کتاب، عوامل موفقیت یک تماس تلفنی برای فروش چنین ذکر شده است. مواردی که باید قبل از یک مکالمه­ ی فروش بدانید:

  1. چشم انداز: وقتی که قبل از موعد مکالمه، عکس مشتریتان را ببینید، هنگام ملاقات حضوری، سریعا می­ توانید او را بشناسید و گفت و گوی خود را گرم­تر و صمیمانه­ تر آغاز کنید. این کار اعتماد به نفس درونی شما را نیز بالاتر می­ برد.
  2. تفریح و علایق: اطلاعات درباره­ ی شخصیت درونی مشتری، می­ تواند به شما در پیدا کردن زمینه­ های سلیقه­ ی مشترک کمک کند. این کار شما را به مشتریتان نزدیک­ تر می ­کند.
  3. روند تصمیم گیری: پیدا کردن اسامیِ افرادی که در روند تصمیم گیریِ مشتری دخالت دارند، این توانایی را به شما می ­دهد که بدانید هر مکالمه تا کجا ظرفیت ادامه دادن دارد و چه اشخاصی باید در پروسه­ ی فروش شرکت کنند.
  4. سابقه شغلی: چه مدت زمانی از مشغول بودن مشتری شما به شغل کنونی­ اش می­گذرد؟ مشتری شما پیش از این برای چه شرکت ها و سازمان هایی کار کرده است؟ دانستن این اطلاعات، فرصت های زیادی را برای ساختن یک موقعیت خوب و دوطرفه ایجاد می­ کند.
  5. آشنایی دوطرفه: دانستن این که مشتری های شما چه افرادی را می­ شناسند که شما هم با آن ها آشنا هستید، این فرصت را به شما می­ دهد که از این اسامی در گفت و گو استفاده کرده و از این موقعیت، اعتبار کسب کنید.
  6. رقبا: در ارتباط تجارت با تجارت، دانستن این مساله که مشتری شما هم اکنون در حال رقابت با چه سازمان هایی می ­باشد، باعث اتحاد بیشتر شما با مشتری و در نتیجه ارتباط گرفتن بهتر با او می­ شود.
  7. سابقه عمومی: دانستن طرح­ ها، ایده ­ها، جایزه­ ها و تقدیرنامه ­های مشتری یا هر نوع تاییدیه عمومی که آن ها دارند، باعث می ­شود که بتوانید با آن ها در مورد ایده ­ها و آرزوها و اهدافشان صحبت کنید.

با تکیه بر تجربه­ ی خوانندگانی در کشورهای دیگر که این کتاب را خوانده­ اند، پس از شنیدن این کتاب می ­توانید:

  • جملات خود را در روند فروش به دقت انتخاب کنید و مانند یک حرفه­ ای ظاهر شوید.
  • در خریداران انگیزه ­ها و قصدهایی برای خرید ایجاد کنید که هم برای شما و هم برای آنها سودآور است.
  • بر تردیدهای درونی مشتری هایتان برای خرید غلبه کنید.
  • مشتریان خود را مدیریت کنید و آن ها را برای اطلاعات بیشتر، دوباره نزد خودتان بازگردانید.

ترجمه­ ی این کتاب در ایران توسط مجموعه­ ی رادیو مثبت انجام شده و به عنوان کتاب صوتی برای مخاطبان آماده و ارائه شده است.

دیدگاه کاربران

  1. vahidsajad22 گفته:

    خوشم اومد مختصرو مفید بود مرسی

  2. biubhbu گفته:

    بهترین کتاب در زمینه فروش