کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم

فیل ام جونز
  • مترجم: تیم ترجمه رادیو مثبت
  • گوینده: مهیار ستاری
  • مدت زمان: 1 ساعت و 10 دقیقه
  • ناشر صوتی: رادیو مثبت
(دیدگاه 2 کاربر)

98,000 تومان

آنچه خواهید شنید

معرفی کتاب صوتی «دقیقا چه بگوییم»

اگر می‌خواهید در زندگی شخصی و کاری خود ایده و عقاید خودتان را با بقیه افراد در میان بگذارید و آن‌ها را متقاعد کنید باید این کتاب را بخوانید!

اگر به کسب‌و‌کارهایی که در آن افراد محصولات و منابع یکسانی دارند دقت کنید می‌بینید که بعضی از فروشندگان تلاش می‌کنند مشتری پیدا کنند اما بقیه همواره به موفقیت می‌رسند. برخلاف تفاوت در رفتار و تلاش‌شان، متوجه خواهید شد که این آدم‌های موفق در یک چیز مشترک هستند: آن‌ها دقیقا می‌دانند چه بگویند، چگونه بگویند و چگونه از کلمات استفاده کنند.

برای یادگیری هر مهارتی باید با اصول اولیه آن آشنا باشید. فاکتورهای بسیار مهم در برقراری یک رابطه موثر چه گفتن و چگونه گفتن است. برخی از کلمات و جملات معجزه می‌کنند!

کلمات می‌توانند در یک مکالمه به‌قدری تأثیرگذار باشند که کوچک‌ترین تغییری در آن‌ها روابط بین افراد را دگرگون کند. این موضوع در روابط کاری و کسب‌وکارها هم صدق می‌کند. در حقیقت زمانی که بتوان یاد گرفت چطور از کلمات جادویی استفاده کرد، درست آن زمان است که موفق شدیم تأثیر بسزایی روی کل گفت وگو داشته باشیم.

برخی از کلمات قدرت بالایی برای نفوذ روی دیگران دارند، شما می‌توانید آن‌ها را یادبگیرید و درست وقتی نیاز به آن‌ها داشتید از این کلمات جادویی استفاده کنید. گاهی اوقات ما ایده و نظر خوبی در مورد خیلی از چیزها داریم اما با یک ارائه ضعیف و توضیح بد، تاثیر بدی روی روی دیگران می‌گذاریم. شاید دلیل بسیاری از شکست‌ها و عدم پیشرفت ما همین باشد که نمی‌توانیم با حرفمان رو طرف مقابل اثر مثبتی بگذاریم!

کتابی که فیل ام جونز نوشته، همه آن چیزی است که شما برای اثرگذاری روی دیگران احتیاج خواهید داشت.

درباره کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم!

برخی از افراد فکر می‌کنند که خوب صحبت کردن و فن بیان را فقط سخنرانان و مجری‌های تلویزیون باید یاد بگیرند، یا فقط محدود به کسانی است که سخنگوی سازمانی هستند، اما حتما می‌دانید که امروزه اصلاً‌ اینطور نیست! این روزها  که درصد قابل توجهی از ارتباطات روزمره ما با ارتباطات کلامی همراه است پس خوب صحبت کردن بسیار مهم است و باید بدانید دقیقا چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟

کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم اثر فیل ام. جونز، راهنمایی‌ کاربردی با مثال‌ها و کلمات کلیدی موثر برای کسانی است که می‌خواهند بر روی اطرافیان خود تاثیرگذار بوده و نفوذ بیشتری داشته باشند.

فیل ام. جونز (Phil M Jones) در کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم (Exactly What to Say) به بررسی استفاده بعضی از کلمات پرداخته و با اضافه کردن کلماتی جدید و مثال‌هایی دقیق به شما نشان دهد چگونه آن‌ها را در مکالمات‌تان استفاده کنید.

کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم در دسته‌ کتاب‌های روانشناسی با موضوع ارتباط و کسب و کار قرار می‌گیرد. رشد و توسعه فردی و افزایش مهارت‌های ارتباطی یکی از اهداف اصلی جونز برای نوشتن این کتاب بوده است. این کتاب صوتی به خوانندگان کمک می‌کند تا با کلمات جادویی بتوانند با دیگران ارتباط بگیرند و با کلام خود در آن‌ها نفوذ کنند. این ارتباط می‌تواند هم در حوزه روابط کاری و هم در روابط فردی باشد.

کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب در درجه ی اول برای افرادی است که می‌خواهند قدرت و مهارت ارتباط خود را در هر حوزه‌ای بهبود ببخشند و فردی تأثیرگذار در گفتار باشند. یکی از مشاغلی که بیشتر از هر شغل دیگری نیاز به تجربه و مهارت در ارتباط دارد متخصصین فروش و بازاریاب‌ها هستند.این کتاب به این دسته از افراد که در چنین مشاغلی فعالیت دارند این فرصت را می‌دهد تا مسیر موفقیت کاری خود را پیدا کنند و نه‌تنها در شغل بلکه در روابط فردی‌شان نیاز پیشرفت کنند. کتاب حاضر برای افرادی که در مشتری یابی تقلا می‌کنند و تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه بوده کاربردی خواهد شد. چرا که با استفاده از راهکارهای جونز می‌توان مشکلاتی مثل دقیقا چطور با مشتری حرف بزنیم؟ چه چیزی بگوییم؟ و چطور روی آن‌ها تاثیر بگذاریم را حل کرد.

کلمات آورده شده در این کتاب تست شده و ثابت شده‌اند و در هنگامی‌ که به درستی استفاده شوند، نتیجه‌بخش خواهند بود. هر چه شما در فصل‌های مختلف کتاب پیش روید، دید قدرتمندی درباره‌ی اینکه چه چیزی به آدم‌ها انگیزه می‌دهد، پیدا کرده و یاد می‌گیرید چگونه تغییرات ساده‌ای که به طور لحظه‌ای می‌توان اعمال کرد، زندگی‌تان را بسیار ساده‌تر می‌کند. به وسیله این کتاب می‌توانید موفقیت تجاری‌تان را افزایش دهید، هر قانون شرح داده شده به راحتی، قابل انتقال به هر صنعت و هر حیطه‌ای از زندگی است، تا به شما کمک کند که متقاعد کننده‌تر، نافذتر و اثربخش‌تر باشید.

به توصیه نویسنده هنگام خواندن کتاب یک دفتر و قلم همراه خود داشته و وقتی در هر بخش پیش می‌روید، سعی به نوشتن مثال‌هایی برای خودتان کنید. بعد هر چه سریع‌تر آن را امتحان کنید، هر دفعه که انجامش می‌دهید مطمئن‌تر و راحت‌تر می‌شوید. هر چیزی که نویسنده در اختیارتان می‌گذارد شاید به نظر ساده باشد، ولی ساده، ضرورتا به مفهوم آسان نیست.

جملات برگزیده کتاب صوتی دقیقا چه بگوییم:

  • بدترین زمان برای فکر کردن درباره چیزی که می‌خواهید بگویید، لحظه‌ای است که در حال گفتن آن هستید.
  • بهترین راه برای غلبه بر ذهنیت "من بهتر می دانم" در بسیاری از آدم‌ها، این است که دانشی که نظریه شخص بر پایه آن شکل گرفته شده است را زیر سوال ببرید.
  • یکی از بزرگترین دلایلی که ایده های شما برای شنیده شدن به شکست می‌انجامد این است که دیگران به شما می‌گویند که وقت ندارند آن را بررسی کنند.
  • با تحمیل وضعیت منفی، آدم‌ها را وادار می‌کنید تا به وضعیت مثبت برسند یا به شما بگویند که چگونه می‌خواهند به وعده خود عمل کنند و یا آن را جبران کنند.
  • وقتی در حال حرف زدن با یک غریبه هستید، مکالمه باید به سادگی پیش برود، به این معنی که معمولا مسیر با مقاومت کمتر را دنبال کنید.

دیدگاه کاربران

  1. vahidsajad22 گفته:

    این کتاب خیلی روی مسله فروش متمرکزه به نظرم باید بنویسه فروشندگاه چه بگویند ولی خب نکته هاش عمومی هم شاید بشه استفاده کرد

  2. کاربر 4694676 گفته:

    گوینده عالی