آنچه خواهید شنید

همین حالا یاد بگیرید چگونه در زندگی و کسب و کارتان موافقت دیگران را جلب کنید!

 

  • چرا برخی افراد و سازمان­ها نسبت به بقیه نوآورتر، تأثیر گذارتر و پردرآمدتر هستند؟
  • چرا برخی سازمان‌ها مشتریان وفادار بیشتری نسبت به بقیه دارند؟
  • چرا حتی در میان کسانی که موفق هستند، تنها عده کمی می‌­توانند موفقیت خود را پشت سر هم تکرار کنند؟

 

در کلمه رهبر دو مفهوم وجود دارد. رهبران که در جایگاه قدرت یا تاثیرگذاری قرار می‌گیرند و افرادی که رهبری می‌کنند یعنی الهام بخش زندگی ما هستند.

توانایی الهام بخشیدن به صورت مادر زادی در هر فردی وجود دارد. اما اگر احساس می‌کنید که این توانایی را ندارید نگران نباشید! با نظم و انضباط در رعایت تکنیک‌های آن می‌توانید به رویاهای خود دست پیدا کنید. از نظر سیمون سینک تنها لازم است که با چرا شروع کنید!

در سال ۲۰۰۹، سایمون سینک جنبشی را آغاز کرد تا به مردم کمک کند تا از کار لذت ببرند و به نوبه خود الهام‌بخش همکاران و مشتریان خود شوند. از آن زمان، میلیون ها نفر تحت‌تاثیر قدرت ایده‌های او قرار گرفته‌اند، از جمله بیش از ۲۸ میلیون نفر که سخنرانی TED با موضوع با چرا شروع کن - سومین ویدیو محبوب TED در تمام زمان‌ها را تماشا کرده‌اند.

افرادی مانند مارتین لوتر کینگ، استیو جابز و برادران رایت نقاط مشترک کمی داشتند، اما همگی با چرا شروع کردند. آن­ها فهمیدند که مردم تا زمانی که واقعاً چرایی یک محصول، خدمت، جنبش یا ایده را درک نکنند، آن را نخواهند خرید.

"با چرا شروع کن" نشان می‌دهد رهبرانی که بیش‌ترین تاثیر را در جهان دارند، همگی به یک صورت فکر می‌کنند، عمل می‌کنند و ارتباط برقرار می‌کنند - و این برعکس چیزی است که بقیه افراد انجام می‌دهند. سینک این ایده قدرتمند را دایره طلایی می‌نامد و چارچوبی ارائه می‌کند که مطابق آن سازمان‌ها می­توانند ساخته شوند، جنبش‌ها می­توانند هدایت شوند و افراد می‌توانند الهام بخش باشند. و همه این­ها با "چرا" شروع می‌شود.

اگر به دنبال ویژگی های افراد الهام بخش هستید و دوست دارید خودتان هم جز آنها باشید کتاب صوتی درستی از رادیو مثبت را برای شنیدن انتخاب کردید.

تکنیک­های با چرا شروع کن در کسب و کارهای بزرگ و کوچک، غیرانتفاعی و سیاست قابل اجراست. کسانی که با چرا شروع می­‌کنند هیچ­ وقت شما را فریب نمی‌­­دهند، بلکه الهام بخش هستند. و افراد نه به خاطر اجبار بلکه به علت خواسته قلبی پیرو آن­ها هستند. سایمون سینک با ترکیب گستره وسیعی از داستان‌های واقعی زندگی افراد، تصویر روشنی از آنچه که واقعا برای رهبری و الهام بخشیدن نیاز است، ارائه می‌دهد.

دایره طلایی

دایره‌­ی طلایی، شواهدِ قانع کننده ای ارائه می‌دهد که اگر به خودمان یادآوری کنیم همه‌ی کارها را با "چرا" شروع کنیم، به چه چیزهایی می‌رسیم. دایره‌ی طلایی نشان می‌دهد که چطور رهبران به جای کنترل کردنِ مردم برای عمل کردن، به آن‌ها الهام می‌بخشند.

قبل از اینکه بتوانیم برنامه‌ها را بررسی کنیم، باید شرایط را بدانیم. برای درک بهتر شما از سه دایره طلایی از حلقه ی بیرونی آغاز می کنیم و بعد رو به داخل میاییم.

ایفوگرافی کتاب صوتی با چرا شروع کنید چه چیزی: هر شرکت و سازمانی در کره ی زمین میداند که باید چه کاری انجام دهد. همه به آسانی قادر هستند تا یک محصول یا سرویسی را که یک شرکت ارائه میدهد، توضیح دهند.

چگونه : بعضی از افراد و شرکت ها می دانند کاری را که انجام میدهند " چگونه " انجام میدهند. "چگونه ها" اغلب در مورد اینکه چطور یک کار به نحو بهتری انجام میشود، توضیح می‌دهند.

چرا : تعداد بسیار کمی از افراد یا شرکت ها می‌توانند به وضوح بیان کنند که "چرا " این کار را انجام می‌دهند.

سیمون سینک معتقد است دانستن "چرا"ی خود، تنها راهِ رسیدن به موفقیت نیست، اما تنها راه برای حفظ یک موفقیت پایدار می‌باشد. وقتی که "چرا" گنگ و پیچیده شود، حفظِ رشد، وفاداری و الهام بخشی خیلی سخت تر خواهد شد.

بعد از شنیدن کتاب صوتی “با چرا شروع کن” قادر خواهید بود که:

  • برای جلب موافقت دیگران با خود به چه توانایی‌هایی نیاز دارید و آن‌ها را تقویت کنید.
  • در راستای اهداف‌تان اطلاعات بیشتری کسب کنید و از غریزه خود هم کمک بگیرید.
  • با تفاوت کنترل کردن و الهام بخشیدن آشنا می‌شوید؛ چرا که کنترل کردن می‌تواند باعث شکل‌گیری معامله شود اما وفاداری نه!
  • با نحوه تبلیغات، روش‌های متقاعد کردن دیگران، استفاده از نوآوری‌هایِ واقعی که مسیرِ صنعت و یا حتی جامعه رو تغییر میدهند آشنا خواهید شد.
  • چطور افرادی که باور دارند را دور هم جمع کنید.
  • و...

توانایی مدیریت هیچ یک از رهبران خدادای نیست. مسلما تمام رهبران هم نقص‌هایی دارند. فقط باید باور خود را در هر چیزی که میگویید انجام دهید و نشان دهید تا اعتماد شکل بگیرد. در این صورت مردم ارزش کار شما را درک می‌کنند و احساس عشق از برند شما توصیف میشود که این لحظه نشانه ای قوی از داشتن تصویری روشن از چرا است.

شنیدن این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به چرایی خود پاسخ دهید، همچنین چگونه با اعتماد به نفس بیشتری با مشتریان خود صحبت کنید؛ چرا که اگر با چرا شروع کنید وفاداری مشتریان بیشتر شده و اعتماد در جامعه رواج پیدا میکند.

دیدگاه کاربران

  1. eshraghi گفته:

    واقعا بی نظیرید!
    خوشحالم که با رادیو مثبتی ها آشنا شدم
    این کتاب وقعا اموزنده است و هر کسی که کوچکترین محصول برای فروش داره ، باید با جون و دل به این کتاب گوش بده چون ایمان دارم که زندگیش دگرگون میشه

  2. علیرضا ثنایی فرد گفته:

    خدا قوت. کتاب های با موضوع رهبری را بیشتر منتشر کنید