منتظر فردا ها نباشید ، همین امروز شروع کنید …

 

یکی از مسایلی که اغلب مردم با آن سر وکار دارند این است که منتظر رسیدن فردا هستند.
غافل از اینکه امروز همان فردای دیروز است و اینجا این سوال پیش می آید که :

میخواستیم با این فرصت چه کنیم ؟

متاسفانه اکثریت ما انسانها فرداهایمان را همانند دیروزهایمان به هدر میدهیم همانطور که امروزهایمان را هم قدر نمیدانیم.

چیزی که باید مدام به خود یاد اوری کنیم این است که زمان درگذر است و زمانی هست که اولین نفس خود را در این دنیا میکشیم و زمانی هم خواهد رسید که دیگر زمانی برای نفس کشیدن نخواهیم داشت.

زمان ، یکی از موهبت هایی است که بدون در نظر گرفتن خوب یا بد بودن افراد ، به همه انسانها داده شده است . زمانی که بازی زندگی به پایان میرسد ، دیگر حتی ثانیه ای برای جبران خطاهایمان نخواهیم داشت. عقربه های ساعت که هر لحظه در حال گذرند ، به این فکر نمیکنند که در ان لحظه شما برنده اید یا بازنده. برای عقربه ای ساعت فرقی ندارد که با گذشتن زمان چه کسی موفق میشود و چه کسی شکست میخورد.در این میان تنها مساله مهم این است که ما در این بازی زندگی ، چگونه بازی کنیم.

اولین و مهمترین قدم های رسیدن به اهدافتان را همین امروز بردارید!

صرف نظر از سن و سال افراد ، نوعی احساس فوریت وجود دارد که باید این افراد را در لحظه به سمت انجام کار بکشاند-در همان لحظه و بدون اتلاف وقت به عنوان یک انسان اگاه باید قدر تمام لحظات زندگی مان را بدانیم . بسیار برایمان پیش امده که در زندگی لحظاتی را از دست داده ایم که به گمان خودمان مهم هم نبوده اند اما گذشت زمان به ما اثبات کرده که اشتباه کرده ایم .

مدیریت زمان

در حال حاضر تمام زمانی که نیاز داریم را در اختیار داریم. هنوز شانس های زیادی داریم. فرصت های بیشماری در پیش رو داریم ، یا حتی سال های زیادی در انتطارمان است که به خود و دیگران نشان دهیم چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم.فردا وجود خواهد داشت ،و همین طور هفته بعد و ماه بعد و سال و بعد.

اما اگر در خود احساس فوریت و انجام کار در لحظه نیاز را در خود تقویت نکنیم ، این فرصت ها را هم مانند هفته ها و ماهها و سالهای قبلی با غفلت از دست خواهیم داد.
بنابراین همانطور که به تحقق رویاها و اهدافتان در فرداهایتان می اندیشید ، باید اولین و مهمترین قدم های رسیدن به انها را همین امروز بردارید.

دیدگاه‌ها 0