۵ مورد در زندگی که خواهان تغییرشان هستیم!

تغییر دادن زندگی چیزی است که اکثر مردم دنبالش هستند. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم، باید بگوییم پنج تغییر اساسی در زندگی وجود دارد که مردم بیشتر به دنبال آن هستند.

در این مقاله ما قصد داریم درباره‌ی این پنج تغییر محبوب و پرطرفدار صحبت کنیم.

—————————————————————

۱. شادتر بودن

همه می‌خواهند شادتر باشند. می‌توان گفت این رایج‌ترین تغییری است که مردم می‌خواهند در زندگی‌شان ایجاد کنند. بخش خوب ماجرا این است که این مورد ساده‌ترین تغییری است که می‌توانید در زندگی‌تان ایجاد کنید.

شاید بپرسید چرا؟ به خاطر اینکه شادتر بودن یک حالت روانی است. ممکن است بگویید محیط هم خیلی تاثیرگذار است. بله، البته که محیط اطرافتان روی شاد بودن شما اثر می‌گذارد، اما تاثیر آن به اندازه‌ای است که خودتان اجازه دهید.

به جای اینکه دائم در این فکر باشید که دور و اطرافتان چه اتفاقاتی می‌افتد، باید روی آنچه می‌خواهید باشید، تمرکز کنید.

برای اینکه بتوانید این تغییر را در زندگی‌تان ایجاد کنید، باید به خودتان فضا بدهید؛ به ذهن‌تان اجازه دهید صرفا روی چیزهایی تمرکز کند که برای شما شادی می‌آورد.

این کار کاملا ذهنی است و برای انجام آن هیچ احتیاجی به پول خرج کردن عجیب و غریبی ندارید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، یادآوری نکات مثبت زندگی به خودتان است.

فرض کنید در شرایط روحی بدی هستید، ناگهان یکی از نکات مثبت زندگی جلوی چشمتان می‌آید. همین تغییر سریع حال و هوا می‌تواند باعث شادی شود و واقعا زندگی شما را در لحظه تغییر دهد.

—————————————————————

۲. عشق بیشتری داشتن

برای اینکه بتوانید عشق بیشتری داشته باشید، باید دوست داشتنی‌تر باشید. چطور؟ به این دو نکته‌ی بسیار مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید:

۱. خودتان را دوست داشته باشید.

۲. از خودتان قدردانی کنید.

همین دو نکته باعث می‌شود که متوجه شوید، شما واقعا برای دنیا و اطرافیان‌تان ارزشمند هستید، بنابراین به شما کمک می‌کند تا عشق بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا این تغییر در زندگی شما ایجاد شود، دوست داشتن دیگران و قدردانی کردن از آن‌هاست.

محبت‌تان را به کسانی که آن‌ها را دوست دارید، نشان دهید. از گفتن جمله‌ی «دوستت دارم» خجالت نکشید و نترسید.

با وجود اینکه «دوستت دارم» یک عبارت معجزه‌کننده است، ولی نمی‌توانیم همیشه از آن استفاده کنیم؛ مثلا وقتی برای خرید میوه به میوه‌فروشی می‌رویم، به فروشنده نمی‌گوییم دوستت دارم! خیلی عجیب و یا حتی غیرمنطقی است!!!

قدردانی کردن از دیگران یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق است. شما با قدردانی کردن، نه تنها روز خودتان را تغییر می‌دهید، بلکه دل مردم را هم نرم می‌کنید و حس و حال خوبی به آن‌ها می‌دهید. علاوه بر این باعث می‌شود چرخه‌ای از عشق و مهربانی شکل بگیرد.

۳. داشتن وقت آزاد بیشتر

وقت آزاد چگونه به دست می‌آید؟ هر انسانی در زندگی اش باید وقت آزاد «ایجاد» کند.

کاری که باید انجام بدهید این است: بنشینید، برنامه‌ریزی کنید و نقشه‌ی راهتان را مشخص کنید. البته باید بگوییم که زندگی قابل پیش‌بینی نیست، ولی داشتن یک نقشه راه کلی، خیلی کار مفیدی است؛

به خاطر اینکه با توجه به این نقشه متوجه می‌شوید که وقت شما کجا سپری می‌شود، چه موقع‌هایی زمان‌تان را هدر می‌دهید و … وقتی شرایط زندگی‌تان را بدانید، خیلی راحت‌تر می‌توانید آن را تغییر دهید.

مثلا ممکن است متوجه شوید که از ۲۴ ساعت ۱۰ ساعت در حال گشتن در صفحات اجتماعی هستید و نمی‌توانید کارتان را سر موقع انجام دهید و مجبورید خیلی سخت و فشرده کار کنید.

عملا ۱۰ ساعت از روزتان اوقات فراغت است، ولی آخر روز احساس خستگی و غیرمفید بودن می‌کنید. وقتی بدانید مشکل از کجاست، خیلی راحت تر می‌توانید برایش راه حل پیدا کنید.

—————————————————————

۴. بیشتر لذت بردن از آزادی شخصی‌تان

منظور از آزادی در این مقاله این است که شما بتوانید کاری را که می‌خواهید، در زمانی که دوست دارید انجام دهید.

بنابراین طبق قوانین خودتان زندگی کنید. همه چیز به علایق و نیازهای شما برمی‌گردد.

شاید بپرسید چطور باید این آزادی شخصی را به دست آورد؟ برای داشتن آزادی بیشتر در زندگی، باید روی کارتان تمرکز کنید و آن را با توجه به هدفی که دارید تنظیم و متعادل کنید.

در این حالت زمان و بودجه‌ی لازم برای داشتن این آزادی را به دست می‌آورید. مثلا ممکن است یک نفر می‌خواهد هر ماه با کوله پشتی به سفر برود، یک نفر دیگر دوست دارد یک بار در سال به یک سفر خیلی رویایی و لاکچری برود، شخص دیگر می‌خواهد بیشتر درآمدش را صرف خرید چیزهای مختلف کند.

همانطور که هدف و فعالیت مورد علاقه‌ی هر کدام از این افراد با هم فرق می‌کند، کارشان هم باید با هم تفاوت داشته باشد.

۵. هماهنگی بیشتر

ایجاد هماهنگی را می‌توانید به روش‌های مختلفی انجام دهید. همه چیز از خود شما، به خصوص طرز فکر و رفتارتان شروع می‌شود.

به خوبی می‌دانید که انسان‌ها اراده و اختیار دارند و هر کاری که دلشان بخواهند و دوست داشته باشند، انجام می‌دهند. با این وضعیت چطور می‌توان هماهنگی ایجاد کرد؟

جواب این سوال ساده است: شما هم اراده و اختیار دارید! پس می‌توانید چیزهایی را که دوست ندارید، تغییر بدهید. ممکن است رفتارهای افراد دور و اطرافتان هماهنگی زندگی شما را به هم بریزد، می‌توانید از جمع آن‌ها دور شوید و یا حتی آن‌ها را از دایره‌ی افراد نزدیکتان حذف کنید.

اگر به دنبال این هستید تا برای تجربه‌ی هماهنگی بیشتر، زندگی‌تان را تغییر بدهید، باید بدانید اولین چیزی که باید عوض شود، طرز فکر شما برای به دست آوردن آن هماهنگی است، بنابراین سعی کنید روی چیزهای خوب و مثبت تمرکز کنید.

—————————————————————

کلام پایانی؛ مهم‌ترین قدم برای تغییر زندگی، طرز فکر شما است.

به خودتان ایمان داشته باشید و سعی کنید بیشتر اوقات ذهنیت مثبت داشته باشید.

هر بار که احساس کردید افکارتان سرگردان هستند، آن‌ها را کنترل کنید. در این شرایط، نه تنها این پنج تغییر پرطرفدار، بلکه هر تغییر دیگری به راحتی برای شما اتفاق می‌افتد و زندگی پرشور و شگفت انگیزی را به شما هدیه می‌دهد.

—————————————————————

با هم برشی بسیار جذاب از کتاب صوتی «ساخت تغییرات ماندگار در زندگی» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «ساخت تغییرات ماندگار در زندگی» روی تصویر زیر کلیک کنید!

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید