چگونه در زندگی روزمره‌مان یک قهرمان باشیم؟

برای قهرمان شدن لازم نیست شنل بپوشید یا با یک جنایتکار مبارزه کنید. انسان‌های عادی هم فرصت‌هایی برای قهرمان بودن دارند. مهم‌ترین مسئله این است که بدانیم چگونه فکر و رفتار کنیم تا قهرمان باشیم.

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را ارائه کنیم که به شما کمک می‌کنند در زندگی روزمره‌تان مثل یک قهرمان رفتار کنید.

 —————————————————————

۱. به بقیه محبت کنید.

محبت کردن یکی از ویژگی‌های اصلی یک قهرمان است. این کار هم احتیاج به شرایط عجیب و غریبی ندارد. با ساده‌ترین امکانات و یا حتی رفتارها می‌توان به بقیه محبت کرد.

مثلا می‌توانید بار یک پیرزن یا پیرمرد را تا خانه‌شان ببرید، به دوستتان کمک کنید تا پروژه‌ی درسی‌اش را تکمیل کند، برای پاکبانی که مشغول کار است آبمیوه بخرید، از پدربزرگ و مادربزرگتان احوال‌پرسی کنید، جای خود را در اتوبوس به فرد سالمندی بدهید و هزاران کار کوچک و بزرگ دیگر.

محبت کردن در درجه‌ی اول حال روحی خودتان را بهتر می‌کند و در درجه‌ی دوم اطرافیانتان را دلگرم می‌کند. 

 —————————————————————

۲. زمانی که دیگران منفعل هستند، شما دست به کار شوید.

در این دوره و زمانه، مردم زندگی پرمشغله‌ای دارند. بیشتر اوقات یک فرد معمولی آنقدر روی خودش متمرکز است که متوجه بسیاری از کارهای اشتباهش نمی‌شود یا به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد.

یک فرد قهرمان همیشه با بی‌عدالتی، ظلم و بدرفتاری مقابله می‌کند. حواستان به اطرافیان به خصوص آدم‌های مهم زندگی‌تان باشد. اگر احساس کردید نسبت به آن‌ها ناعادلانه رفتار شده، دست به کار شوید و نشان دهید که شما پشتشان هستید.

البته این رفتار فقط به آدم‌های مهم زندگی خلاصه نمی‌شود. قهرمانان به همه‌ی افراد جامعه توجه می‌کنند.

به طور مثال اگر فرد بی‌خانمانی را دیدید که همه بی‌تفاوت از کنارش رد می‌شوند، در صورت امکان به او کمک کنید، مثلا یک وعده غذایی گرم برای او بخرید.

۳. از استعدادهایتان استفاده کنید.

اول به مهارت‌ها و استعدادهایی که دارید، فکر کنید. اگر چیزی به ذهنتان نرسید می‌توانید از دوستان و خانواده‌تان بپرسید که در چه چیزی استعداد دارید.

به خاطر اینکه آن‌ها با شما در ارتباط نزدیک هستند، می‌توانند کمکتان کنند. وقتی متوجه شوید که در چه کارهایی استعداد دارید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها به اطرافیان‌تان کمک کنید.

 —————————————————————

۴. از خوبی‌ها صحبت کنید.

قهرمان بودن فقط به معنای حل اتفاقات بد زندگی مثل فقر، نابرابری و ظلم نیست، بلکه باید در کنار آن برای پیشرفت و تبلیغ چیزهای خوب در زندگی مثل کمک کردن، مهربانی، قدردانی و عشق هم تلاش کرد.

همان‌قدر که صحبت کردن درباره‌ی ناعدالتی و ظلم مهم است، بحث کردن و تلاش برای صلح و دوستی هم مهم و ارزشمند است.

به جای اینکه همیشه به فکر حل بدی‌ها باشید، به صحبت درباره‌ی خوبی‌ها و چیزهای مثبت هم اهمیت بدهید.

۵. از قهرمانان و الگوهای زندگی‌تان یاد بگیرید.

هیچ کس به تنهایی و یک‌شبه قهرمان نمی‌شود. حتما در زندگی‌تان افرادی هستند که مثل یک قهرمان رفتار می‌کند؛

اگر می‌خواهید موفق شوید باید به کارها و حرکات آن‌ها نگاه کنید و رمز و رازهای رفتارشان را در زندگی‌تان پیاده کنید.

با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم. برای کسی که دوست دارد قهرمان شود، یک قهرمان حکم معلم را دارد. یک دانش‌آموز کلاس اولی برای اینکه خواندن و نوشتن یاد بگیرد به معلمش گوش می‌دهد و از روی دستخط او مشق می‌نویسد.

کمک گرفتن از قهرمان‌ها هم دقیقا همینطور است. اگر می‌خواهید قهرمان باشید، باید به قهرمان‌ها توجه کنید و رفتارهای آن‌ها را یاد بگیرید.

 —————————————————————

با هم برشی جالب و زیبا از کتاب صوتی «رمز قهرمانی» را بشنویم:

برای دانلود کتاب صوتی «رمز قهرمانی» روی تصویر زیر کلیک کنید:

دیدگاه‌ها 0

سبد خرید