چگونه یک صبح دل انگیز را آغاز کنید

چگونه یک صبح دل انگیز را آغاز کنید

اگر صبح دل انگیزی داشته باشید، تمام روز با هیجان و انرژی بیشتری فعالیت می کنید و شب احساس خیلی خوبی در مورد روزی که گذروندید خواهید داشت. چند پیشنهاد برای شروع یک روز خوب داریم با رادیو مثبت همراه باشید .

۱٫ یه مقدار زودتر از خواب بیدار شید. اگه صبح ها سرتون شلوغه خب چرا زودتر از خواب بیدار نمی شید؟ برای این کار باید یه مقداری هم زودتر بخوابید. کم کم این عادت رو در خودتون ایجاد کنید. هر هفته ده دقیقه زودتر بیدار بشید، واقعا تغییری که در شما ایجاد می شه رو احساس می کنید.

۲٫ سخت نگیرید. اشتباهی که من اوایل داشتم این بود که می خواستم صبح ها یوگا انجام بدم، مدیتیشن داشته باشم، برنامه م رو بنویسم، سرکارم برم، ورزش کنم، صبحانه ی کامل بخورم، معلومه که نمی تونستم همه ی این کارارو بکنم. یکی دو کار رو انتخاب کنید و زودتر که بیدار شدید انجامشون بدید، بعد برید سرکارتون. اینجوری احساس آرامش بیشتری دارید و از زمانتون لذت بیشتری می برید. مثلا من مدیتیشن، صبحانه و برنامه ریزی رو انتخاب کردم و هر روز صبح انجامشون می دم، اما اگه وقتی به دستم بیاد کارای دیگه رو هم انجام میدم.من برای برنامه ریزی زمانم از مقاله ی مدیریت موفق زمان استفاده کردم.

۳٫ یه چیز خوب برای خودتون داشته باشید. لازم نیست صبح ها کارایی که باید انجام بدید رو تموم کنید، یه کار انتخاب کنید که بهتون انگیزه بده از جاتون بلند شید. مثلا برای من مدیتیشن کاریه که دوست دارم. ممکنه یه نفر دوست داشته باشه صبحا نقاشی کنه یا کتاب بخونه یا قهوه ی داغ بخوره و روزنامه بخونه. پس یه کار مورد علاقه تون رو توی برنامه ی صبحگاه داشته باشید.

۴٫ روزتون رو با آگاهی شروع کنید. من به این خاطر مدیتیشن رو دوست دارم که این احساس آگاهی رو بهم میده. به همه ی چیزای کوچیک دقت کنید، خوشبختی دیدن چیزای کوچیکه. این آگاهی به شما کمک می کنه از کوچکترین اتفاقات دور و برتون لذت ببرید.

۵٫ توی ایمیلاتون یا هر چیز بی اهمیت دیگه شیرجه نزنید. این زمان، صبح خیلی زود، زمان مقدس شماست، با چرندیات پرش نکنید. سراغ ایمیل، شبکه های اجتماعی، تلویزیون، اخبار و این چیزا نرید. به جاش چیزای معنادارتری رو جایگزین کنید. کارایی رو انجام بدید که اگه یه ساعت بگذره دیگه وقت انجامش رو ندارید. یه ساعت دیگه هم می تونید ایمیلاتون رو چک کنید.چک کردن مداوم ایمیل باعث ایجاد استرس در شما خواهد شد (چه چیزهایی استرس شما را افزایش می‌دهند)

۶٫ به خودتون فضا بدید و ازش لذت ببرید. این زمان فقط واسه این نیست که یه کارایی رو انجام بدید. این زمان یه فضای باز برای شما محسوب میشه. منظورم اینه که خود فضا مهمه نه اینکه چه کاری توش انجام بشه. مثلا اگه صبح زود بیدار می شید و یوگا انجام می دید و کتاب می خونید، می تونید به این دقت کنید که چیزای شگفت انگیزتری هم اطراف یوگا و کتاب خوندن هست. وقتی یوگارو تموم کردید، فنجون چای رو برداشتید و به سمت کتابتون رفتید، تمام این کارها لذت بخشند، تمام این مسیرها دل انگیزند و باید ازشون لذت ببرید. با آرامش کامل این کارارو انجام بدید نه با عجله، وقتی آهسته و آروم کاری رو انجام می دید لذت بیشتری ازش می برید.

۷٫ صبح دل انگیز و دوست داشتنی چیزی نیست که یه راست توی دستتون بیفته. خودتون باید این صبح دوست داشتنی رو درست کنید. لازم نیست همه ی این پیشنهادات رو یک جا به کار بگیرید یکی دوتاشون رو که انجام بدید تغییر رو درک می کنید.

همه ی ما ۴۰ تا ۶۰ ساعت در هفته کار می کنیم اما این ساعات کاری گاهی با غرق شدن در اینترنت،تفریحات ،گپ زدن با همکاران و مدیریت زمان ضعیف ،خیلی کاهش پیدا میکنه.

می خواهیم در این کتاب صوتی چهار عادت صبحگاهی را به شما آموزش بدهیم تا شدت انرژی، سلامتی و زندگی شما را افزایش دهیم. آیا دوست داریداین چهار عادت را هر روز تمرین کنید؟ یا حداقل آن ها را برای یک ماه مورد آزمایش قرار دهید؟با گوش دادن به این کتاب صوتی ,چهارعادت صبحگاهی را یاد بگیرید و زمان کاریتان را بهینه کنید.

 

دیدگاه‌ها 0