آنچه خواهید شنید

با مدیریت زمان، مدیریت زندگی را در دست بگیرید و موفقیت بیشتری کسب نمائید.

ممکن است افراد با استعدادی را اطراف خود ببینید که چندان موفق نیستند. تنها یک دلیل برای آن وجود دارد! استفاده نکردن درست از زمان.

عنصر ضروری برای دستیابی به موفقیت در زندگی و کسب‌و‌کار، مدیریت زمان است. مدیریت زمان، یک مهارت است که می‌توانید تکنیک‌های آن را یاد بگیرید و تکرار کنید. افراد موفق به هیچ عنوان از سطح هوشی بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردار نیستند. آنها هم یک روز جز انسان‌های معمولی بودند که توانسته‌اند از زمان و انرژی خود بهتر از دیگران بهره‌مند شوند.

مدیریت موثر زمان، یعنی بتوانید اتفاق‌هایی که در زندگی رخ می دهد را کنترل کنید و آن ها را با سایر رخدادهای مهم زندگی هماهنگ نمائید. زمان، به عنوان با ارزشمند‌ترین دارایی یک فرد، در صورتی که از دست برود به هیچ عنوان قابل جبران نیست! پس باید سعی کنید کارهای بیشتری را در زمان کمتری بدون تحمل فشار یا بدون داشتن نیروی خاصی انجام دهیم. اما چگونه؟ با رادیو مثبت همراه باشید تا یکی از بهترین کتاب‌های صوتی برایان تریسی در رابطه با تکنیک‌های مدیریت موثر زمان را مرور کنیم.

 

برایان تریسی در کتاب مدیریت کاربردی زمان، ۲۱ تکنیک کلیدی مدیریت زمان که در زندگی شخصی خود به آنها رسیده است را معرفی می‌کند.

قبل از یادگیری تکنیک‌های مدیریت زمان، ۴ پیش نیاز لازم دارید. اولین موردی که باید در آن مهارت پیدا کنید فعل خواستن است. باید درک کنید که به موفقیت نخواهید رسید مگر با مدیریت زمان. بعد از آن باید تصمیم بگیرید زمان‌تان را کنترل کنید. سپس عادات خوبی برای خود ایجاد کرده و مدام آن را تکرار کنید و در نهایت به مهمترین لازمه موفقیت، یعنی نظم خواهیم رسید. ممکن است انجام کاری را دوست نداشته باشید اما برای رسیدن به موفقیت باید آن کار را به صورت منظم انجام دهید.

بعد از تقویت پیش نیازها لازم است که کلید‌ها و تکنیک‌های مدیریت زمان را یاد بگیرید. در صورتی می‌توانید این تکنیک‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید که ۴ پیش نیاز ذکر شده را به خوبی فرا گرفته باشید.

 

برای راحتی شما عزیزان با ۲۱ تکنیک مدیریت زمان از برایان تریسی، مجموعه مهارت‌ها و تکنیک‌ها را به سه دسته ۷ تایی تقسیم بندی کرده ایم.

 

تکنیک اول تا هفتم که برایان تریسی به آن پرداخته است، روانشناسی کنترل زمان می‌باشد. باید یاد بگیرید که در انجام کارهای‌تان تصمیم گیرنده‌ی نهایی خودِ شما باشید. شما باید از خود بپرسید عملکردتان در مدیریت زمان چگونه هست؟ توانایی‌های خود را نام ببرید؟

 

اینفوگرافی-کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان

 

اگر فکر کنید که یک مدیر زمان خوب و موثر هستید، به طور طبیعی کارهایی میکنید که با این طرز فکرتان سازگار باشند.

همچنین یاد خواهید گرفت که اولویت‌های زندگی خود را شناسایی کنید. اهداف زندگی‌تان را مشخص کرده و در راستای آن‌ها تلاش کنید. هر روز خود را آنالیز کنید. یک لحظه درنگ کنید و از خود بپرسید در مسیر درست هستید یا نه!

برایان تریسی تلاش می کند آموزش دهد هر روز حدود ۳۰ دقیقه زمان بگذارید و فکر کنید. در مرحله پنجم ذهن شما آرام شده و ارزش های خود را می‌شناسید پس در این مرحله اهداف خود را مشخص کنید.

باید این را بدانید که تمام آدم های موفق برای خودشان نقشه داشتند پس در مرحله شش برایان تریسی به شما کمک می‌کند تا نقشه‌هایی با جزئیات زیاد بکشید. در گام هفتم از شما خواسته می‌شود تنها ۱۲ دقیقه از روز را به تهیه چک لیست اختصاص دهید چرا که بعدا چند برابر زمانی که صرف کرده‌اید، زمان بدست خواهید‌آورد.

در تکنیک‌های هشت تا چهارده، شما قانون ۸۰/۲۰ را یاد خواهید گرفت همچنین تمرین خواهید کرد چگونه بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید. سپس به شما کمک خواهد‌کرد که انرژی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

برای بهتر نتیجه گرفتن هر کار، نیاز به تمرکز دارید پس تکنیک شماره ۱۱ را به دقت انجام دهید. تبریک می‌گویم تاکنون نصف راه را آمده اید.

برای تکنیک‌های ۱۲، ۱۳و ۱۴برایان تریسی به شما کمک می‌کند که هر کاری را به کارهای کوچک تقسیم‌بندی کنید، پس از آن زمان را بخش‌بندی کنید؛ که چند پیشنهاد در این تکنیک برای شما گفته خواهد‌شد و  در نهایت یاد می‌گیرید چگونه از هدر رفت زمان در بین انجام کارهای‌تان جلوگیری کنید.

اگر ۱۴ تکنیک ذکر شده را مکررا تکرار کنید برای اینکه مدیر زمان خود شوید تنها نیاز هست که هفت تکنیک دیگر را تمرین کنید. صد البته که اطلاعات و تکنیک‌های کامل‌تر را در فایل صوتی می‌توانید بشنوید.

در هفت تکنیک نهایی، برایان تریسی تلاش می‌کند به شما آموزش دهد؛ برده تلفن نشوید! در تکنیک ۱۵ یاد خواهید گرفت تماس‌های تلفنی‌تان را مدیریت کنید. اگر جلسات و ملاقات‌های غیر ضروری زمان شما را می‌گیرد حتما گام ۱۶ را با دقت بیشتری گوش کنید.

در تکنیک‌های بعدی یاد خواهید گرفت چگونه کارها را دسته‌بندی کنید تا زمان کمتری از شما گرفته شود و بعد از آن به آموزش تکنیک‌های مطالعه پرداخته می‌شود.

 

به هیچ عنوان دست از پیشرفت بر ندارید! اگر در حال رانندگی یا سفر به کتاب های صوتی گوش نمی‌دهید، احتمالا در مورد آینده خود خیلی جدی نیستید.

در تکنیک شماره ۱۹ برایان تریسی به شما توصیه می‌کند کتاب های صوتی گوش دهید چرا که اطلاعات خیلی خوب و مفیدی در اختیار شما قرار می دهند. با این کار میتوانید در سال ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت کتاب صوتی گوش کنید.

در نهایت، تکنیک ۲۰ و ۲۱ در مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد چگونه نظم را در محل کار رعایت کنید و کارهای خود را به صورت تیمی انجام دهید.

برایان تریسی تلاش می‌کند که ذهنیت شما را مثبت کند. چرا که اگر همه تکنیک ها را مو به مو اجرا کنید اما تغییری در عقاید خود ایجاد نکنید نمیتوانید مدیر زمان باشید. با شنیدن این کتاب یاد خواهید گرفت خودتان را همانگونه تصور کنید که می‌خواهید باشید.

بعد از شنیدن این کتاب تکنیک‌ها را به دقت و به صورت مداوم تکرار کنید تا از زندگی بیشتر لذت ببرید و انسان موفقی شوید.

باید بتوانیم زمان را مدیریت کنیم و مسیر زندگی خود را کنترل کرده و مثبت فکر کنیم.

دوستان همراه رادیو مثبت برای مدیریت موثر زمان سعی کنید این نکات را رعایت کرده تا عادت شوند، خواهید دید که چگونه یکی از موفق‌ترین مدیران زمان خود خواهید شد.

دیدگاه کاربران

  1. rmoazeni گفته:

    ممنون از مدریت رادیو مثبت به خاطر تغییرات سایت.

  2. Behzadbz گفته:

    کتاب بسیار خوب و کاربردی هستش

  3. abbasyousefi گفته:

    بسیار کتاب ارزشمندیه. واقعا من تونستم روزی ۲ ساعت به وقتم اضافه کنم.ممنون از سایت خوب رادیومثبت.

  4. MaMaDi128 گفته:

    تمامی افراد موفق تاریخ با مدیریت زمان توانسته اند موفقیت خود را تثبیت کنند، چون تداوم یک اصل بسیار مهم است

  5. Poiuytrewq گفته:

    با سلام
    بنده به جای گوش دادن به موسیقی توی ماشینم ؛ از فایلهای صوتی استفاده میکنم و مامطمعنم که توی زندگی ام موثر خواهد بود

  6. net.mission12 گفته:

    قیمت بالاست. نسبت به کتاب پرقدرت ثروتمند ترین مرد بابل. البته من تمامی محصولات شما رو تهیه کردم. بارها و بارها گوش میکنم. و بسیار نتایج فوق العاده ای گرفتم

  7. megamorteza گفته:

    سلام من هزینه رو پرداخت کردم ولی متاسفانه به کیف پولم اضافه نشد، در حالی که از کارتم کم شد!

  8. Haami گفته:

    با سلام ممنون از زحمات شما در زمینه ی تولید کتاب های صوتی
    من این کتاب صوتی رو خریداری کردم خیلی خوب و مفید بود فقط احساس می کنم بدون مقدمه تمام شد، انگار که بحث تمام نشده باشه.
    با تشکر

  9. majid110 گفته:

    این کتاب عالیه

  10. sadeghi9877 گفته:

    قیمت اش بالاست

  11. 0027 گفته:

    چرا سرعت معرفی محصولات جدید پایین هستش

  12. sara6363 گفته:

    ممنون
    واقعا خوشحالم از این که با سایت شما آشنا شدم

    • بهتاش فانی گفته:

      ما هم از اینکه با شما دوستان گل آشنا میشیم و شما رو در کنار خوبمون داریم خیلی خوشحالیم

  13. sara6363 گفته:

    خیلی خوبه من خرید از این سایت را به دوستانم هم پیشنهاد میکنم فکر میکنم اگر بخواهیم اینچنین آثار خوبی را با این قیمت مناسب بخریم و کارهای جدیدی هم در آن ببینیم میبایست همه ی کسانی که این کتابها در کسب موفقیتشان تاثییر دارد از اطافیانشان و دوستانشان هم بخواهند خرید بکنند تا این روند ادامه داشته و شاهد ارائه آثار دیگر و مستمر باشیم باشد تا روز به روز در کشورمان شاهد تولید بیشتر محتوا باشیم

  14. sara6363 گفته:

    خیلی خوبه

  15. 0027 گفته:

    من خرید از این سایت را به دوستانم هم پیشنهاد میکنم فکر میکنم اگر بخواهیم اینچنین آثار خوبی را با این قیمت مناسب بخریم و کارهای جدیدی هم در آن ببینیم میبایست همه ی کسانی که این کتابها در کسب موفقیتشان تاثییر دارد از اطافیانشان و دوستانشان هم بخواهند خرید بکنند تا این روند ادامه داشته و شاهد ارائه آثار دیگر و مستمر باشیم باشد تا روز به روز در کشورمان شاهد تولید بیشتر محتوا باشیم

  16. 0027 گفته:

    به نظر کتاب خوبی میاد

  17. salimyazdi گفته:

    این یک کتاب فوق العاده است که ارزش چند بار گوش کردن را دارد ممنون رادیو مثبت

  18. faridi گفته:

    در واقع این کتاب مکمل بسیار خوبی هست برای کسانی که تجربه های عملی ش رو داشتن و یا قصد دارن که داشته باشن

  19. fakhreddina2@gmail.com گفته:

    سلام
    چرا سرعت معرفی محصولات جدید پایین هستش
    خیلی وقته محصول جدیدی معرفی نکردید
    البته باید بگم محصولات خوبی هم دارید
    اگر تاریخی و رمان هم اضافه بشه خیلی خوبه

    • بهتاش فانی گفته:

      دوست عزیز حتما در آینده ی خیلی خیلی زود محصولات بسیار سریعتر تولید می شوند . رادیومثبت فقط در زمینه موفقیت و انگیزش در زندگی فعالیت دارد . موفق باشید و پیروز

  20. salimyazdi گفته:

    این کتاب فوق العاده است ارزش معنوی خیلی زیاده ممنونم ازتون با انتخواب خوبتان

  21. morteza72 گفته:

    سلام من هنوز نخریدم اما به نظر من خیلی میتونه کمکم کنه ان شاا…در اینده حتما میخرم چون کتاب های قبلی رو هنوز تماما گوش نکردم

  22. ahmadmardi گفته:

    ممنون
    واقعا خوشحالم از این که با سایت شما آشنا شدم

  23. .Rasoul M.B گفته:

    ممنون از مدریت رادیو مثبت به خاطر تغییرات سایت.

    • بهتاش فانی گفته:

      سلام رسول جان . تغییرات خیلی بزرگتری تو راهه . منتظر خبرهای خیلی خوب باشید .

  24. omidzare95 گفته:

    خیلی عالی بود

  25. ahmadmardi گفته:

    سلام!!

    چه‌طوری می‌تونیم حساب کیف پولمان را افزایش دهیم.
    من 10 هزار تومان در حساب کیف پولم اعتبار دارم ولی مجموع محصولاتی که می خواهم خریداری کنم حدود 15 هزار تومن است. چگونه می توانم این 5 هزار تومان اختلاف را پرداخت کنم

    • بهتاش فانی گفته:

      دوست عزیز لطفا تا فردا صبر کنید این مشکل در حال حل شدن هست . می تونید هر چه قدر که خواستید شارژ کنید . موفق باشید